Rozpoczęcie pięcioletniego okresu trwałości projektu „Słoneczny Radlin i Rydułtowy” miało miejsce 5 lipca 2024 roku. Wszyscy użytkownicy instalacji zobowiązani są do regularnego pomiaru wyprodukowanej energii. Ważne jest, aby odczyty były dokonywane w określony sposób, w zależności od rodzaju zainstalowanych urządzeń. Zgłoszenie wyników należy przesłać do odpowiednich instytucji w ściśle określonym terminie.
W ramach projektu „Słoneczny Radlin i Rydułtowy”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, użytkownicy muszą dokonać prawidłowych odczytów energii elektrycznej oraz cieplnej. W przypadku instalacji fotowoltaicznych wymagana jest informacja z inwertera lub aplikacji. Natomiast dla kolektorów słonecznych odczyty powinny pochodzić ze sterownika, a w przypadku pomp ciepła, mogą być wykonane z aplikacji czy modułu na urządzeniu. Osoby używające kotłów na biomasę powinny zarejestrować ilość zużytego paliwa, w szczególności pelletu.
Najbliższe pomiary ze wszystkich instalacji powinny zostać przeprowadzone w dniach od 28 do 30 listopada 2024 roku. Ostateczny termin przesłania wyników mija 6 grudnia 2024 roku. Formularz „OŚWIADCZENIE O ILOŚCI WYPRODUKOWANEJ ENERGII” można pobrać zarówno w wersji elektronicznej na stronie internetowej Miasta Radlin, jak i w wersji papierowej w Kancelarii Urzędu. Użytkownicy mogą również skontaktować się z Wydziałem Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych pod podanym numerem telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji. Warto również pamiętać, że w okresie trwałości użytkownicy nie mają prawa przeprowadzać jakichkolwiek modyfikacji czy zmian w zamontowanych urządzeniach.
Źródło: Urząd Miasta Radlin
Oceń: Ważne informacje dla uczestników projektu Słoneczny Radlin i Rydułtowy
Zobacz Także